Yhdistys

Toiminta

Yhdistys järjestää monenlaista toimintaa. Ajankohtaiset tapahtumat kts. Etusivu. Alla vakiintuneet tapahtumat vuoden varrella.

Syyskaudella yhdistys osallistuu vuosittain Ylästö-päivän järjestämiseen Ylästön koululla yhdessä koulun ja koulun vanhempainyhdistyksen, sekä alueen muiden toimijoiden kanssa. Joulukuussa kotiseututalolla järjestetään joulumyyjäiset.
Kevätkaudella on mm. yhdistyksen vuosikokous ja kotiseututalon siivoustalkoot. Kesällä tehdään retki.

Yhteistyötä muiden yhteisöjen kanssa

Yhdistys tekee yhteistyötä Ylästön koulun ja vanhempainyhdistyksen kanssa. Viidennen luokan oppilaat saavat halutessaan etuoikeuden puffetin pitoon yhdistyksen joulumyyjäisissä leirikoulukassan kartuttamista varten. Kotiseutuyhdistys lahjoittaa keväisin stipendejä Ylästön koulun oppilaille. Stipendien yhteissumma on reilut 800 euroa. Opettajat valitsevat stipendien saajat.

Yhdistys vuokraa kotiseututaloa yksityistilaisuuksiin

Taloa vuokrataan sekä viikonlopuiksi, että arkipäiviksi ja -illoiksi. Näytöt ovat muutaman kerran kuussa tai sopimuksen mukaan. Kts. kotiseututalon vuokraus.

Kotiseutuyhdistyksen järjestämät tapahtumat ovat avoimia muillekin kuin yhdistyksen jäsenille. Tervetuloa mukaan!