Ylästö tänään

Ylästö on pientalovaltainen kaupunginosa Vantaalla, Aviapoliksen suuralueella. Ylästö sijaitsee kehä kolmosen etäpuolella ja rajautuu etelässä ja lännessä Vantaanjokeen. Ylästön kaupunginosaan kuuluvat myös Tolkinkylä, Voutila ja Silvola.

Palvelut

Lapsiperheiden suosimassa Ylästössä on asukkaita noin 5000. Päiväkoteja löytyy useita. Vuonna 2008 valmistuneessa Ylästön koulussa toimii luoka-asteet 1-6. Yläkoulua rakennetaan parhaillaan alakoulun yhteyteen ja se aloittaa toimintansa syyslukukauden 2019 alussa. Ylästössä on K-Market, jossa on myös postin palvelupiste. Ylästön Pizzeria löytyy Ylästöntien varresta. Jumbon kauppakeskus sijaitsee muutaman kilometrin päässä ja lentokentälle on matkaa kuutisen kilometriä. Linja-autoilla pääsee Helsingin, Tikkurilan- ja Myyrmäen/Martinlaakson suuntiin. Lähimmät juna-asemat ovat noin 4 kilometrin päässä; Martinlaakso ja Vantaankoski.

Harrastusmahdollisuudet

Ylästössä on hyvät mahdollisuudet harrastaa monipuolisesti ulkoulua ja kuntoilua. Sopivia reittejä löytyy kävelyyn, pyöräilyyn, hiihtämiseen ja ratsastamiseen. Ylästössä toimivia urheilu-tai harrasteseuroja: Ylästön Urheilijat, Tolkinkylän Ratsastuskoulu,  Ylästön Martat, Ylästön Kotiseutuyhdistys.