Perinteisesti Itsenäisyyspäivänä klo 10-14 Ylästön kotiseututalolla järjestettävät joulumyyjäiset tuovat vilinää kotiseututalolle.
Talon pihapirin teltoista löytyy mm. nepalilaisia käsitöitä, kransseja ja ihmelegginssejä, saaristolaislimppuja…

Myynnissä on myös ”Paritupia ja puustelleja”. Amanda Eskolan kirja kertoo Vantaan talonpoikaisesta rakennusperinnöstä.

Tavaralahjoituksia Läntisen Uudenmaan eläinsuojeluyhdistyksille ottaa vastaan JouluMirrit.

Esittelyssä on myös myös Ylästön asuntotuotantoa T2H:n toimesta.

Muurinpohjaletut paistaa YKY ja makkaraa grillaa VJSTU12.

Loimutettua lohta ja herkullisia lohirullia löytyy Loimukeisarin myyntipisteeltä.

Nepalilaiset käsityöt: “Olemme suomalais-nepalilainen perheyritys ja myymme nepalilaisten mikroyritysten, järjestöjen ja reilunkaupan toimijoiden käsityönä valmistamia aarteita: mm. huovutettuja pannunalusia ja tohveleita sekä lämpimiä shaaleja. Suosimme luonnon- ja kierrätysmateriaaleja (villa, puuvilla, nokkonen, hamppu, kierrätetyt riisäkit ja sarimekkokankaat..). Tavoitteenamme on luoda kestävä elinkeino mahdollisimman monelle nepalilaiselle kädentaitajalle.

Talon sisällä on runsaasti käsityöläisten myyntipöytiä

Kaikkea kivaa löytyy laidasta laitaan. Paljon erilaisia koruja, mukana myös Ilokorut. Kortteja on tarjolla monenlaisia, myös 3D-kortteja. Metalligrafiikkataidetta, kuivakakkuja, karjalanpiirakoita, keppihevosia, rukkasia, koristeita, monenlaisia käsitöitä, Marttojen villasukkia… jne. Lions Avia myy kukkia ja kransseja.

Ylästön koulun 3D-luokan buffetissa on tarjolla mm. herkullista riisipuuroa.

Tervetuloa viihtymään, herkuttelemaan ja shoppailemaan!

Huom! Kaikki myyntipaikat talon sisällä ja ulkona on nyt varattu.

Myyntipaikka talon sisällä maksaa 20 euroa ja se maksetaan tapahtumapäivänä paikan päällä. Hinta sisältää myyntipöydän, joka on kooltaan vähintään 70 x 125 cm. Huom! Kerrothan jos tarvitset tilaa telineelle.

Myyjät pääsevät laittamaan pöytiään tapahtumapäivän aamuna klo 8 alkaen. Klo 10 pöytien tulisi olla valmiina. Myyjäiset on avoinna yleisölle klo 10-14.

Myyntipaikka ulkona maksaa 10 euroa. Hinta ei sisällä pöytää, eli ulkomyyjät tuovat omat pöydät/teltat mukannaan.

Myyntipaikkoja voi tiedustella sähköpostilla yky@ylastonkotiseutuyhdistys.fi.