Pyhän Laurin vaellus Franciscus Assisilaisen jalanjäljissä Helsingan Keskiaikapäivään lauantaina 14.8.

Ylästön Kotiseutuyhdistyksen vetämä vaellusryhmä lähtee klo 11 Ylästön seurakuntatalolta (Lehtikummuntie 2) kulkemaan kohti Pyhän Laurin kirkkoa.

Tervetuloa mukaan vaeltamaan leppoisasti koko perheen voimalla! Pikkulapset voivat pyöräillä mukana. Katsellaan luontoa ja maisemia.

Noin 5 km pituinen reitti kulkee Tolkinkylän ja Kartanonkosken kautta ja päättyy kirkon vieressä olevalle Myllylle, jossa tarjoillaan vaeltajille eväitä seurakunnan toimesta. Kappelilla on mahdollisuus osallistua ehtoollishetkiin klo 13 ja 14.

Helsingan Keskiaikapäivää vietetään lauantaina 14.8. klo 11-18 Pyhän Laurin kirkolla ja sen ympäristössä. Luvassa on monenlaista nähtävää ja koettavaa. Huom! Koronatilanteen takia keskiaikapäivään voi osallistua vain etukäteisilmoittautumisen kautta. Ilmoittautuminen tapahtuu osoitteessa https://www.helsinga.fi/, josta löytyy myös infoa tapahtuman ohjelmasta.

Vaellukseen Ylästöstä kirkolle ei tarvita etukäteisilmoittautumista. Tervetuloa mukaan, myös reitin varrelta! Vaellusoppaina toimivat Juha ja Sami.