Yhdistyksen juhlahetkiä vuosien varrelta

Ylästön Kotiseutuyhdistyksen 60-vuotisjuhla

Ylästön Kotiseutuyhdistyksen 60-vuotisjuhlia vietettiin 23.4.2016.

Kuva yllä: Ylästön koulun rehtori Erkki Tulkki ojentaa koulun tervehdyksen Ylästön Kotiseutuyhdistyksen puheenjohtajalle Keijo Heinolle. Kuvassa myös jäsensihteeri Anneli Heino ja yhdistyksen sihteeri Miikku Nieminen vastaanottamassa juhlavieraita.

Kutsuvierastilaisuudessa klo 14-16 vieraina olivat mm. ylästöläisten yhdistysten ja vantaalaisten pien- ja omakotijärjestöjen edustajat. Klo 17 alkanut iltatilaisuus ruokailuineen oli yhdistyksen jäsenille.

Juhlapuhujia: Heikki Kyyrön puheessa muisteltiin Ylästön kotiseutuyhdistyksen alkuaikoja ja vaiheita eri aikoina. Muita juhlapuhujia olivat kotiseutuyhdistyksen puheenjohtaja Keijo Heino sekä yhdistyksen jäsen Matti Hilli.

Jukka Hako Vantaa-Seurasta kertoi Ylästön kylän historiasta ja kehittymisestä asuinalueena vuosisatojen aikana ja 1900-luvun vuosikymmeninä.

Illan aikana esiintyi myös taikuri Momo sekä oman kylän oopperalaulaja ja pelimanni Klaus Pennanen.

Ylästön Kotiseutuyhdistys r.y. 50 v.

Kotiseutuyhdistyksen 50-vuotisjuhlia vietettiin lauantaina 19.8.2006.
Kotiseututalolla oli juhlan kunniaksi alueen päiväkotien lasten tekemää tilataidetta
teemalla kotiseutu.
Klo 14.00 alkoi vastaanotto kutsuvieraille kauniissa kesäsäässä. Kutsuvieraina olivat perustajajäsenet, vanhat aktiivijäsenet, entiset puheenjohtajat ja Ylästössä toimivia yhdistyksiä
Puheenjohtaja Keijo Heino toivotti vieraat tervetulleiksi ja otti yhdistyksen puolesta vastaan onnittelut. Ertta Lindström kertoi yhdistyksen viisikymmenvuotista historiasta ja Tapani Pakkanen kertoi kymmenvuotisesta talkooprojektista, jossa pahoin tulipalossa tuhoutunut vanha Tolkinkylän ruotsalainen kansakoulu kunnostettiin Ylästön Kotiseututaloksi.
Juhlan kunniaksi julkistettiin Ylästön Kotiseutuyhdistyksen uusi pöytästandardi. Puheenjohtaja ja sihteeri Vera Vauramo luovuttivat viirin perustajajäsenille, aktiivijäsenille ja entisille puheenjohtajille.
Ylästön Martat tarjoilivat kahvit ja kakut.
Klo 18.00 alkoi Kotiseututalolla avoin juhlatilaisuus, jossa Klaus Pennanen musisoi ja lauloi oopperasävelmiä. Ertta kertasi yhdistyksen 50-vuotista taivalta. Martat tarjoilivat kakkua ja kahvia.
Ylästön nuoret Paula Kyyrö ja Ilona Tulkki esittivät opettavaisen näytelmän Ylästön kylän varhaishistoriasta, ja Arto Vesamo piti humoristisen Ylästö aiheisen tietokilpailun.
Juhlan kunniaksi lipputankoon nostettu suomenlippu laskettiin alas vasta seuraavana aamuna, joten juhlat taisivat onnistua melko hyvin.